KOOPHUIS-SNELLER-VERKOPEN_DOOR-VERKOOPSTYLING

Ja hoor, het is een feit de huizenmarkt trekt aan. Goed nieuws!!
Voor sommige mensen héél goed nieuws omdat hun woning al langer dan hun lief is te koop staat. Nog steeds is het wel een lastige tijd om je woning te verkopen. Met de volgende tips kun je je woning nog aantrekkelijker maken.

De eerste indruk telt

image

Je moet er uit springen. Iets moet jouw woning onderscheiden van de andere woningen. En echt waar, die eerste indruk?? Die telt ook echt voor je woning. Loop om te beginnen eens met een andere blik je huis binnen. Wordt je in de hal al tegengehouden door de stapel schoenen en moet je om de kapstok heen slingeren om in de woonkamer te komen? Dan zijn hier je eerste winstpunten te behalen. Natuurlijk hoef je morgen niet op je sokken naar het werk, maar de winterjassen en laarzen kunnen nu ergens in een kast opgeborgen worden waar niemand het ziet.

Ga voor meer ruimte

image

Dit is ook meteen iets om te onthouden voor de rest van je woning. Het gaat om de ruimte, elke centimeter telt! Dat is wat een nieuwe bewoner namelijk in jouw huis wil zien: genoeg ruimte om te leven. Dus gooi die gordijnen lekker open, en houdt ze open. Licht en ruimte zijn toverwoorden. Kijkers willen vanuit huis naar buiten de tuin in kunnen kijken.

Geef meteen je ramen een flinke poetsbeurt en schilder de kozijnen in een frisse lichte kleur. Loop meteen de kit-randen na, ook in de badkamer, wc en keuken. Kijk of er geen kalkaanslag meer is op de kranen. Dit moet er echt super netjes uit zien.
Kijk dus kritisch naar je eigen woning. Is er klein achterstallig onderhoudt? Probeer dit weg te werken. Die kleine investering is het echt waard. Een kijker is kritisch, en dat mag in deze tijd, want er is keuze genoeg. Maar jij wil zo dicht mogelijk bij je vraagprijs blijven. Dus zorg dat alles netjes afgewerkt is.

Een woning die iedereen wilimage

Dan is het ook echt belangrijk om te kiezen voor neutrale kleuren. 90% van de kijkers heeft moeite om zijn eigen spullen te zien staan bij de door jouw zo geliefde rode muur. En dat is wel waar het hier om gaat. De kijker moet zich eigenlijk al een beetje thuis voelen, zijn eigen spullen kunnen zien staan. Dan staat niets een verkoop meer in de weg!